Cum sa arati mai bine intr-o saptamana

Nu ti-ai atins obiectivele de dieta primavara asta? Nu te panica. Inca mai ai solutii pentru a arata mai bine si a te simti mai sanatoasa. Probabil ca nu te vei trezi maine aratand ca un model de lenjerie - dar sigur te poti simti mai bine si iti poti imbunatati digestia intr-o saptamana.

Iata cateva recomandari:

  • Bea multa apa

    Apa este esentiala - regleaza forma fiecarei celule din corpul nostru. Daca nu bei suficienta apa celulele incep sa se zbarceasca. Daca inlocuiesti un pahar de suc cu unul de apa economisesti 240 de calorii. Deci hidrateaza-te ideal cu apa iar daca doresti ca apa sa aiba un oarecare gust adauga o felie de lamaie, lime sau castravete.

  • Nu apela la curele cu sucuri

    Daca bei numai lichide mai mult de cateva zile vei avea o dieta total nesanatoasa care are ca efect cresteri si scaderi periculoase ale glicemiei. Cura cu sucuri este reteta catre infometare si da impresia gresita ca toate alimentele solide sunt problematice.

  • Redu cantitatea de sodiu

    Studiile spun ca 89% din adulti mananca prea mult sodiu in acesta nefiind inclus cel din sarea pe care o adaugam in mancare. Daca sarea are efecte negative sau pozitive asupra sanatatii este irelevant, pentru ca prea mult din orice nu e o idee buna. Sodiumul consumat prea mult este legat de balonare si picioarele unflate, deci functie de dieta ta, reducerea cantitatii de sare este o metoda usoara de a te simti mai bine. Sodiul retine apa deci daca reduci cantitatea de sodiu pe care o mananci nu te vei mai simti asa umflata.

  • Nu incepe sa-ti interzici mancaruri

    E o diferenta intre a reduce portiile pe care le mananci din anumite mancaruri si a nu manca anumite categorii de mancaruri. Dietele care se bazeaza pe evitarea ingredientelor ca zaharul si glutenul duc la inlocuirea lor cu alte ingrediente care au acelasi rol in corp ca mierea si produsele pe baza de porumb. Interzicera totala a unor categorii de alimente poate conduce la un deficit de nutrienti.

  • Mananca mai multe fibre

    Mananca mancare, nu prea multa si in principal plante. Legumele bogate in fibre ca brocoli, ardeiul gras sunt o buna sursa de vitamine si nutrienti, si fibre care te ajuta sa te simti plina pana la urmatoarea masa.

  • Nu te baza pe pulberi si pastile

    Poblema pulberilor si a pilulelor este ca iau ceea ce au fost odata fructe sau legume si apoi sunt procesate pentru a obtine un singur ingredient. E ok pentru cacao, care are nutrienti dar nu ar trebui ca pudrele sa reprezinte modalitatea principala de a te hrani. Atunci cand ceva este transformat in pudra folosesti o lingurita sau cel mult o lingura si trebuie sa te intrebi cat ar fi suficient in timp ce stii exact cat inseamna o cana de brocoli.

  • Fii atenta la dimensiunea portiei

    Portiile pentru gustari sunt enorme chiar si farfuriile si paharele au devenit din ce in ce mai mari. Majoritatea dimensiunilor pachetelor din supermarketuri si a portiilor de la fast-food au crescut cu pana la 138% fata de anii '70. Deci ai grija la dimensiunea portiei iar daca mananci in oras poate ar fi bine sa te gandesti sa iei o parte din portie acasa pentru a o manca mai tarziu.

  • Nu te concentra exclusiv pe calorii

    Daca te concentrezi prea tare pe calorii poate fi periculos. Asta este mai ales adevarat atunci cand mananci la restaurant unde majoritatea mancarurilor cu putine calorii sunt pline de sodiu care te vor face sa te simti balonata. In plus tine minte ca pentru a slabi sanatos ar trebui sa slabesti intre 300 si 1300 grame pe saptamana. Aceasta metoda tinde sa fie mai sustenabila decat sa slabesti mult dintr-o data.

  • Gandeste pozitiv

    Gandirea pozitiva legata de mancare e importanta si daca te simti bine te poate motiva sa mentii noul stil de viata. In termenii de modificarea modului in care mananci (e mai mult decat o dieta) concentreaza-te pe oportunitati si ceea cea mananci si nu pe mancarurile pe care trebuie sa le reduci. Sunt multe mancaruri si retete pe care sa le experimentezi, si ai putea invata sa iti placa mancaruri noi.

  • Nu astepta miracole

    Sa fim seriosi, daca mananci corect timp de o saptamana nu va sterge ceea ce au facut prajelile si sucurile timp de cativa ani. Dar este suficient sa reduca cele mai iritante aspecte ale acelor simptome cum ar fi balonarea cauzata de dieta cu prea mult sodiu si oboseala cauzata de scaderea glicemiei. Acestea sunt singurele lucruri care se pot intampla daca alegi sa mananci corect timp de o saptamana, orice promisiune dincolo de acestea tine mai mult de marketing.

Dar daca vei continua sa-ti tratezi corpul corect (chiar daca numai pentru cateva zile) ar putea fi suficent sa pui bazele pentru lunile si anii de viata sanatosa. Daca poti sa iti demonstrezi ca poti sa iti tratezi corpul corect atunci e mai probabil sa mentii acelasi stil de viata in continuare.


Voteaz─â:
1 1 1 1 1