10 lucruri care te ingrasa fara sa-ti dai seama

Excesul de grasime abdominala (grasimea care inconjoara ficatul si celelalte organe din abdomen) este unul din factorii de risc pentru bolile cardiovasculare, diabetul de tip II si multe altele, deci este clar nesanatoasa.

Iata 10 lucruri pe care le ignori zilnic dar favorizeaza grasimea abdominala.

  • 1. Alimentele si sucurile dulci

    Foarte multi oameni mananca zilnic mai mullt zahar decat realizeaza. Mancarurile cu foarte mult zahar includ prajiturile, bomboanele, bauturile carbogazoase dar si asa numitele variante "sanatoase" cum ar fi iaurtul. Mai multe studii au aratat legatura dintre cresterea in greutate si zahar. Daca crezi ca ajuta sa bei varianta "fara zahar" mai gandestete - aceste bauturi sunt pline de indulcitori artificiali care iti dau peste cap capacitatea organismului de a procesa substantele chimice, ceea ce te face sa iti fie foame tot timpul si sa mananci mai mult.

  • 2. Bauturile alcoolice

    Atunci cand sunt consumate moderat, in special vinul rosu, se poate reduce riscul de infarct sau accident vascular. Totusi consumul excesiv de alcool poate conduce la boli ale ficatului si alte probleme de sanatate. Studiile au aratat ca alcoolul scade arderea grasimilor si excesul de calorii din alcool este stocat in grasimea abdominala.

  • 3. Grasimile trans

    Grasimile trans sau acizi grasi trans-nesaturati sunt cele mai nesanatoase grasimi de pe planeta. Ele sunt in general utilizate petru a extinde termenul de valabilitate pentru produsele ambalate cum ar fi briosele, amestecurile pentru copt, biscuiti etc. S-a descoperit ca grasimile trans pot avea ca efecte rezistenta la insulina, boli cardiovasculare si evident depunerea de grasime abdominala.

  • 4. Statul pe canapea

    In ultimii zeci de ani, oamenii au devenit din ce in ce mai inactivi iar acest cest lucru a avut un rol important in cresterea ratei obezitatii, inclusiv obezitatea abdominala. Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Alberta a comparat femeile care se uita la televizor mai mult de trei ore pe zi cu cele care se uita mai putin de o ora pe zi. Grupul care se uita 3 ore avea un risc de doua ori mai mare de "obezitate abdominala severa" comparativ cu grupul care se uita mai putin la televizor - ceea ce inseamna ca statul, uitatul la televizor si lenevitul te fac sa te ingrasi.

  • 5. Nu mananci suficiente proteine

    Unul dintre cei mai importanti factori in prevenirea cresterii in greutate este aportul adecvat de proteine. Dieta bogata in proteine te ajuta sa te simti plina si satisfacuta, iti creste indicele metabolic si conduce la reducerea spontana a numarului de calorii pe care le mananci. Aportul insuficient de proteine poate cauza cresterea grasimii abdominale pe termen lung. Mai multe studii au constatat ca oamenii care consuma suficiente proteine au mai putine sanse sa aiba grasime abdominala in exces - deci proteinele nu sunt numai pentru muschetarii de la sala.

  • 6. Bautul de sucuri de fructe

    Sucul de fructe este o bautura cu zahar deghizat. Chiar si sucul de fructe 100% neindulcit contine foarte mult zahar, 250ml de suc de mere sau o doza de cola contin fiecare 24g de zahar. Aceeasi cantitate de suc de struguri contine 32g de zahar. Desi sucul de fructe furnizeaza unele vitamine si minerale, cantitatea de fructoza continuta poate genera rezistenta la insulina si cresterea grasimii abdominale. Mai mult, e o sursa de calorii lichide din care este usor sa consumi prea multe si nu iti satisface apetitul asa cum o face hrana solida. Mananca fructele si bea apa aromatizata cu fructe.

  • 7. Stresul

    Hormonul stresului (cortizol) este esential pentru supravietuire dar poate conduce la cresterea in greutate atunci cand este produs in exces, in special in regiunea abdominala. La multi oameni stresul conduce la a manca mai mult iar cortizol determina depunerea caloriilor in grasime abdominala in loc ca acestea sa fie stocate in gresime pe tot corpul. Conform studiilor, femeile care au o talie mai mare proportional cu coapsele secreta mai mult cortisol atunci cand sunt stresate. Daca te simti stresata, gaseste modalitati de a te relaxa - fa yoga, plimba-ti catelul.

  • 8. Nu mananci suficiente fibre

    Fibrele sunt incredibil de importante pentru o sanatate buna si pentru controlul greutatii. Unele tipuri de fibre te pot face sa te simti plina, stabilizeaza hormonii foamei si reduc absorbtia de calorii din mancare.

  • 9. Nu dormi suficient

    Somnul suficient este foarte important pentru sanatate. Un studiu larg a descoperit ca cei care dorm cel mult 5 ore pe noapte au cu 32% mai multe sanse sa se ingrase 15kg decat cei care dorm cel putin 7 ore pe noapte. Deci, de aceea expertii in fitness si nutritie recomanda sa dormi 7 -8 ore pe noapte pentru a evita grasimea abdominala.

  • 10. Faci o mare problema din orice

    Obsesia de a slabi poate deveni contraproductiva. Stresul face lucruri ciudate corpului tau si iti va fi mai greu sa pierzi in greutate daca te stresezi pe tema asta. Deci stai calma, mananca corect si miscate mai mult.


Voteaz─â:
1 1 1 1 1