10 lucruri care te îngrașă fără să-ți dai seama

Excesul de grăsime abdominală (grăsimea care înconjoară ficatul și celelalte organe din abdomen) este unul din factorii de risc pentru bolile cardiovasculare, diabetul de tip II și multe altele, deci este clar nesănătoasă.

Iată 10 lucruri pe care le ignori zilnic dar favorizează grăsimea abdominală:

1. Alimentele și sucurile dulci

Mâncăm zilnic mai mullt zahar decât realizăm. Mâncărurile cu foarte mult zahăr includ prăjiturile, bomboanele, băuturile carbogazoase dar și așa numitele variante "sănătoase" cum ar fi iaurtul. Mai multe studii au arătat legătura dintre creșterea în greutate și zahăr. Dacă crezi că ajuta să bei varianta "fără zahar" mai gândeștete - aceste băuturi sunt pline de îndulcitori artificiali care îți dau peste cap capacitatea organismului de a procesa substanțele chimice, ceea ce te face să îți fie foame tot timpul și să mănânci mai mult.

2. Bauturile alcoolice

Atunci când sunt consumate moderat, în special vinul roșu, se poate reduce riscul de infarct sau accident vascular. Totuși consumul excesiv de alcool poate conduce la boli ale ficatului și alte probleme de sănătate. Studiile au arătat că alcoolul scade arderea grăsimilor și excesul de calorii din alcool este stocat în grăsimea abdominală.

3. Grăsimile trans

Grăsimile trans sau acizi grași trans-nesaturați sunt cele mai nesănătoase grăsimi de pe planetă. Ele sunt utilizate în general petru a extinde termenul de valabilitate pentru produsele ambalate cum ar fi brioșele, amestecurile pentru copt, biscuiți etc. S-a descoperit că grăsimile trans pot avea ca efecte rezistența la insulină, boli cardiovasculare și evident depunerea de grăsime abdominală.

4. Statul pe canapea

În ultimii zeci de ani, oamenii au devenit din ce în ce mai inactivi iar acest cest lucru a avut un rol important în creșterea ratei obezității, inclusiv obezitatea abdominală. Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Alberta a comparat femeile care se uită la televizor mai mult de trei ore pe zi cu cele care se uită mai putin de o oră pe zi. Grupul care se uită 3 ore avea un risc de două ori mai mare de "obezitate abdominală severă" comparativ cu grupul care se uită mai puțin la televizor - ceea ce înseamnă că statul, uitatul la televizor și lenevitul te fac să te îngrași.

5. Nu mănânci suficiente proteine

Unul dintre cei mai importanți factori în prevenirea creșterii în greutate este aportul adecvat de proteine. Dieta bogată în proteine te ajută să te simți plină și satisfacută, îți crește indicele metabolic și conduce la reducerea spontană a numărului de calorii pe care le mănânci. Aportul insuficient de proteine poate cauza creșterea grăsimii abdominale pe termen lung. Mai multe studii au constatat că oamenii care consumă suficiente proteine au mai puține șanse să aibă grăsime abdominală în exces - deci proteinele nu sunt numai pentru muschetarii de la sală.

6. Băutul de sucuri de fructe

Sucul de fructe este o băutură cu zahăr deghizat. Chiar și sucul de fructe 100% neîndulcit conține foarte mult zahăr, 250ml de suc de mere sau o doză de cola conțin fiecare 24g de zahar. Aceeași cantitate de suc de struguri conține 32g de zahăr. Deși sucul de fructe furnizează unele vitamine și minerale, cantitatea de fructoză conținută poate genera rezistență la insulină și cresterea grăsimii abdominale. Mai mult, e o sursă de calorii lichide din care este ușor să consumi prea multe și nu îți satisface apetitul așa cum o face hrana solidă. Mănâncă fructele și bea apă aromatizată cu fructe.

7. Stresul

Hormonul stresului (cortizol) este esențial pentru supravietuire dar poate conduce la creșterea în greutate atunci când este produs în exces, în special în regiunea abdominală. La mulți oameni stresul duce la a mânca mai mult iar cortizol determină depunerea caloriilor în grăsime abdominală în loc ca acestea să fie stocate în grăsime pe tot corpul. Conform studiilor, femeile care au o talie mai mare proporțional cu coapsele secretă mai mult cortizol atunci când sunt stresate. Dacă te simți stresată, găsește modalități de a te relaxa - fă yoga, plimbă-ți cătelul etc.

8. Nu mănânci suficiente fibre

Fibrele sunt incredibil de importante pentru o sănătate bună și pentru controlul greutății. Unele tipuri de fibre te pot face să te simți plină, stabilizează hormonii foamei și reduc absorbția de calorii din mâncare.

9. Nu dormi suficient

Somnul suficient este foarte important pentru sănătate. Un studiu larg a descoperit că cei care dorm cel mult 5 ore pe noapte au cu 32% mai multe șanse să se îngrașe 15kg decât cei care dorm cel puțin 7 ore pe noapte. Deci, de aceea experții în fitness și nutriție recomandă să dormi 7 - 8 ore pe noapte pentru a evita grăsimea abdominală.

10. Faci o mare problemă din orice

Obsesia de a slăbi poate deveni contraproductivă. Stresul face lucruri ciudate corpului tău și îți va fi mai greu să pierzi în greutate dacă te stresezi pe tema asta. Deci stai calmă, mănancă corect și miscăte mai mult.

Votează:
1 1 1 1 1