Cum poti sa folosesti telefonul pentru a-ti imbunatati sanatatea mintala

Telefoanele mobile au o reputatie proasta atunci cand vine vorba de sanatatea mintala, asta pentru ca sunt intermediarii retelelor sociale care pot conduce la probleme atunci can iti compari viata ta reala cu cea perfecta afisata de altii si pot da dependenta, asa cum au aratat unele studii. Dar renuntarea totala la smartphone ne-ar priva de un instrument puternic care poate fi utilizat sa fim mai calme, mai productive si mai putin stresate.

Iata 5 modalitati in care poti utiliza telefonul pentru a obtine o buna sanatate mintala.

  • 1. O fotografie pe zi

    Fa ca obsesia pentru Instagram sa lucreze pentru tine! Un studiu publicat in revista Health a urmarit timp de doua luni opt oamenii care erau deja angajati in realizarea unei fotografii si postarea ei pe un site de socializare pentru a vedea cum aceasta activitate le afecteaza sanatatea mintala. Participantii au raportat o serie de beneficii: de exemplu proiectul i-a obligat sa fie mai atenti si sa isi faca timp pentru a face ceva pentru ei chiar si intr-o zi aglomerata. Stiind ca trebuie sa gaseasca ceva sa fotografieze le-a dat un motiv sa iasa din casa si un scop. In plus, comunitatea online care a comentat si a apreciat fotografia le-a dat impresia apartenentei, desi unii au raportat ca obligatia de a raspunde celor care ii urmaresc ca fiind obositoare. Cei care au trecut prin probleme personale au spus ca multimea de fotografii a fost o reamintire ca au trecut peste toate. Autorii au notat ca subiectii lor erau deja angajati in proiectul lor "photo a day", cei care au cel mai mult de castigat sunt cei care sunt deja interesati de fotografii si publicarea lor.

  • 2. Utilizeaza o aplicatie pentru sanatate mintala

    Usor accesibile si in general gratuite, aplicatiile pentru sanatatea mintala sunt o alta modalitate de sustinere si daca ai o zi grea si nu poti sa avea o sesiune de terapie sustine un studiu rezumat al altor 27 de studii, care au folosit diferite aplicatii si au descoperit ca acestea chiar au imbunatatit simtomele de depresie si anxieatate. Exista diferite aplicatii pentru diferite nevoi de exemplu What's Up (gratuita pe Android sau iOS) si MoodTools (gratuita pe Android sau iOS) sunt facute special pentru cei cu o usoara depresie si sunt mai interactive, combinand activitati bazate pe terapia cognitiv-comportamentala. Aceasta include o sectiune de urmarire al gandurilor pentru a monitoriza dispozitiile pozitive si cele negative, jurnale securizate, tehnici de respiratie si informatii despre simptome si tratament. Iar aplicatia Flowy (gratuita pe Android sau iOS) te ajuta sa contracarezi atacurile de panica invatand sa-ti controlezi respiratia cu un joc simpatic.

  • 3. Fa-ti un playlist

    Motivul pentru care asculti muzica ta favorita este o imbunatatirea instantanee a dispozitiei. Studiile au aratat ca muzica poate stopa productia de hormoni ai stresului, cortizol, si poate reduce suferinta emotionala data de durerea fizica. O analiza a 25 de studii care a fost publicata in Warld Jurnal of Psychiatry a aratat ca terapia prin muzica poate fi o metoda de tratament noninvaziva si eficienta in tulburarile de dispozitie si depresie la pacientii cu probleme neurologice. Si nu e numai vorba de muzica clasica: genul de muzica care sa te ajute sa ajungi intr-o stare de spirit creativa este... orice gen iti place. Desi cercetatorii au crezut ca daca asculti in special Mozzart acesta are o influienta pozitiva asupra creierului, apoi au descoperit ca genul de muzica e mai putin important cat placerea ta de a o asculta.

  • 4. Uita-te la filmulete cu pisici

    Conform celui mai mare studiu din toate timpurile, acele filmulete adorabile cu pisici de care nu te mai saturi chiar sunt benefice pentru tine. Publicat in revista Elsevier studiul a cautat sa explice de ce oamenii se uita la filmulete cu pisici online si la potentialele argumente pro si contra. Cercetatorii au descoperit, ceea ce nu surprinde pe nimeni, ca oamenii se uita la filmulete cu pisici ca o modalitate de "reglare a dispozitiei" si ca dupa ce vad filmulete cu pisici subiectii au raportat nivele mai reduse ale emotiilor negative si se simt revigorati. Totusi cercetatorii au aratat ca satisfactia vizionarii filmuletelor cu pisici este mai mica daca le folosesti doar ca sa te sustragi de la ceva important de rezolvat, pentru ca asta va marca experienta vizionarii de vinovatie.

  • 5. Foloseste o aplicatie de meditatie ghidata

    Intotdeauna ai vrut sa incerci meditatia dar nu stii de unde sa incepi? Aplicatii ca Calm (gratuita pe Android si iOS, apoi 12,99$/luna) sau Headspace (gratuita pe Android si iOS, apoi 12,99$/luna) ofera 7 zile pentru a o incerca gratuit, cu obtiunea de a te abona si de a avea acces la toate caracteristicile. Fiecare are meditatii pe anumite subiecte cum ar fi: somnul, anxietatea, stima de sine, concentrarea, exercitii de respiratie si modalitati de a-ti urmari progresul.



Voteaz─â:
1 1 1 1 1