5 modalități de a câștiga bătălia cu kilogramele

Dacă te tot chinui să slăbești și, deși te străduiești, kilogramele în plus nu vor să te părăsească atunci poate că sunt câteva aspecte pe care le-ai scăpat din vedere.

Iată 5 sfaturi care te vor ajuta să ai succes.

1. Nu sări peste micul dejun și adaugă cel puțin 10g de proteine

Dacă mănânci un mic dejun echilibrat - incluzând proteine ăi carbohidrați - acesta îți va furniza energia de care ai nevoie întreaga zi. Dacă stari peste micul dejun îți începi ziua cu bateriile descărcate. Studiile au arătat că consumarea de proteine dimineața este esențială pentru a suprima poftele pe parcursul zilei. Surse de proteine includ: ouăle, pudrele proteice pe bază de plante și iaurtul neindulcit cu fructe de padure și semințe de in.

Dacă nu mănânci la timp organismul va intra în faza de supraviețuire și își va face rezerve pentru că nu stie când va mai primi următoarea masă. Gândeștete la luptători de Sumo aceștea nu mănâncă nimic toată ziua și seara mănâncă o masă copioasă - de aici și raportul grăsime-mușchi pe care îl au.

2. Mănâncă mese mici

Alege între: trei mese pe zi cu două trei gustări, cinci sau șase mese mici pe zi, sau să mănânci la fiecare trei sau patru ore. Oricare din aceste abordări îți va menține metabolismul în echilibru și glicemia la un nivel stabil. Echilibrul îi va permite organismului să funcționeze la nivel maxim și te va ajuta să eviți să te îngrași. Nu vrei ca glicemia să crească sau să scadă brusc, pentru că asa nivelul energiei va fluctua și el și toate procesele din organism vor fi mai puțin eficiente. E mai bine ca glicemia ta să fie la un nivel cât mai constant pentru ca metabolismul să funcționeze corespunzător.

3. Antrenează-te moderat și adaugă ceva greutăți

Antrenamentele intense sunt foarte bune dacă ești multumită de greutatea ta, dar dacă te chinui să slăbești un antrenament moderat va fi mult mai bun pentru tine. Un antrenament de 30 de minute regulat este mai bun decât unul intes de 90 de minute pe care nu poți să îl susții decât foarte rar. Exercițiile modareate sunt în special importante dacă ai probleme cu glicemia, un antrenament intens adaugă mai mult stress asupra organismultui tău făcând ca glicemia să crească și apoi să scadă.

Daca adaugi cel puțin 3 zile de antrenamente de rezistență îți vei accelera metabolismul și vei slăbi și mai repede.

4. Mănâncă până când nu îți mai e foame nu până când ești plină

Atunci când te simți plină înseamnă că deja ai mâncat prea mult. Nu îi mai da organismului calorii de care nu are nevoie, ascultă-ți foamea și mănâncă numai cât îți e foame. Cantitatea de carbohidrați, proteine și grăsimi de care ai nevoie depinde de mulți factori inclusiv de obiectivele tale de a slăbi, boli etc. O bună tactică e să începi cu mult (la micul dejun) și să termini cu puțin, micșorând porțiile pe masură ce trece ziua.

5. Fii atentă la "mâncatul emoțional"

Atunci când mănânci pentru că ești stresată, conștientizarea este jumătate din bătălie. Multe sunt frustrate că au intrat într-un program de fitness sau de slăbit, au făcut totul cum trebuie, și nu slăbesc dar uită de "micile gustări" din timpul zilei, nu uita că pentru a consuma caloriile dintr-o singură brioșă (~400 calorii) trebuie să alergi 3km.



Votează:
4.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 4.67 (3 Votes)