Cat de multe stii despre hidratare

De cat de multa apa ai nevoie pentru a te hidrata corect? Raspunde la urmatoarele intrebari si invata mai multe despre hidratare.
 
  • 1. Ar trebui sa bei cel putin 8 pahare de apa pe zi? - Fals

    Nu exista nici o dovada sa sustina acest lucru. Recomandarea este de a bea aproximativ 3,5 litri de apa pe zi pentru barbati si 2,5 litri de apa pe zi pentru femei, dar asta include si apa din mancare si sucuri. Majoritatea oamenilor se hidrateaza suficient in conditii normale si daca nu se expun perioade lungi la caldura exagerata sau nu sunt activi o perioada lunga de timp.

  • 2. Care este cantitatea de apa pe care oamenii o iau in mod normal din mancare? - 20%

    In medie o persoana ia din mancare aproximativ 20% cantitatea zilnica de apa. Un mar este aproximativ 80% apa. Banana are 74% apa. Broccoli are 91% apa. Chiar si mancarurile care sunt percepute ca uscate contin apa de exemplu carnea de vaca are 56% apa.

  • 3. Daca faci exercitii fizice in conditii calde si umede te poti deshidrata in ? - 30 min

    Nu dureaza mult pentru a te deshidrata - in special in conditii de umiditate si temperaturi ridicate. Deci nu face efort fizic intens afara cand este foarte cald si umiditatea este ridicata. Va trebui sa iei pauze mai dese, sa scurtezi perioadele de efort sau intensitatea efortului si sa te imbraci corespunzator.

  • 4. Atunci cand fac efort fizic majoritatea oamenilor trebuie sa ia o pauza pentru a bea apa? - La fiecare 20 de minute.

    In medie, la fiecare 20 de minute trebuie sa iei o pauza de hidratare. Majoritatea oamenilor pot ramane hidratati cu 100 - 300 ml de apa la fiecare 20 de minute. Dar cat ai nevoie exact depinde de cat de intensa este activitatea fizica, daca esti in interior sau afara, varsta, sex si greutate. Este util sa bei 2 cani de lichide (aproximativ 500 ml) cu doua ore inainte de a incepe activitatea fizica.

  • 5. Care din bauturi are potentialul de deshidratere cel mai mare? - Alcoolul

    Bauturile alcolice au cel mai mare efect de deshidratare. Cafeaua si alte bauturi care contin cofeina te fac sa urinezi mai mult, dar totusi te hidrateaza datorita continutului mare de apa. Sucurile si alte bauturi dulci sunt deasenenea hidratante. Apa este in general cea mai buna obtiune pentru hidratare pentru ca nu contine calorii.

  • 6. Cantitatea de apa de care ai nevoie pentru a ramane corect hidratat depinde de? - varsta, sex, greutate, sanatate si mediu.

    Care este cantitatea de lichid de care avem nevoie este dependenta de mai multe conditii: Varsta: Copii au nevoie de cat mai multe lichide, ei se deshidrateaza mult mai usor decat adultii. Varsnicii au nevoie de mai multe lichide datorita starii de sanatate sau pentru ca au tendinta sa-si piarda senzatia de sete. Sex: Barbatii au nevoie de mai multe lichide decat femeile. (Femeile insarcinate au nevoie de mai multe lichide decat celelalte femei.) Greutatea: Persoanele supraponderale au nevoiee mai multa apa decat cei cu greutate normala. Starea de sanatate: Boli ca diabetul sau bolile de rinichi pot creste nevoia de fluide. Mediu: Ai nevoie de mai multe lichide in conditii de vreme extreme (foarte cald, uniditate crescuta sau frig) si la altitudine mare.

  • 7. Cata apa pierde in mdeie un adult zilnic? - Aproximativ 10 cani

    Pierzi in fiecare zi aproximativ 10 cani de apa in fiecare zi duar pentru ca traiesti: respiri, transpiri, urinezi etc. Mancarea si aportul de lichide in general compenseaza acesta pierdere.

  • 8. E posibil da fii deshidratat deca urina areata ca? - Sucul de mere concentrat.

    O metoda usoara de a monitoriza nivelul de deshidratare este prin verificarea culorii urinei. Cu cat este mai inchisa la culoare urina cu atat mai deshidratata esti. Bea suficiente licide pentru ca urina sa fie cat mai decolorata. Daca urina nu are culoare sau este foarte putin galebena atunci cel mai probabil esti bine hidratata.

  • 9. Bautul de apa te poate ajuta sa slabesti. - Adevarat

    Apa te poate ajuta sa slabesti. Studiile arata ca daca beau apa oamenii tind sa manance si sa bea mai putine calorii, probabil pentru ca apa ii face sa se simta satui. Ca rezultat slabesc. Ambele studii au fost facute pe termen scurt, deci , nu se stie daca rezultatele se mentin si pe termen lung.

  • 10. Ar trebui sa eviti bauturile si mancarea care contine sodiu atunci cand incerci sa te rehidratezi. - Fals

    Sodiu este un mineral de care corpul are nevoie atunci cand incerci sa te rehidratezi, in timpul sau dupa efort fizic. Acesta este motivul pentru care bauturile pentru sportivi sunt bogate in sodiu - unul din "electrolitii" pe care corpul il pierde in timpul efortului fizic. Mancarea si bauturile cu sodiu pot declansa senzatia de sete care te va ajuta sa bei mai multa apa. Dar prea multa sare iti pot creste tensiunea si pot inrautati bolile de inima.

  • 11. Nu poti bea niciodata prea multa apa. - Fals.

    Este posibil sa bei prea multa apa. Rinichii sanatosi pot procesa intre 20 si 1000 de mililitri de lichide pe ora. Nu e usor sa ii suprasoliciti dar se poate intampla. Sa bei prea multa apa, in special intr-o perioada scurta de timp, poate fi periculoasa. Simptomele de prea multa apa pot include cresterea in greutate, balonarea, ameteala si senzatii de voma. In cazurile grave de intoxicatie cu apa pot genera un nivel scazut de sodiu in sange si pot avea ca rezultat dureri de cap, confuzie, convulsii si coma. International Marathon Medical Directors Associacion recomenda ca atletii sa nu bea mai mult de 900ml de apa pe ora in timpul efortului fizic.

  • 12. Apa ajuta corpul sa? - Elimine rezidurile, transporte substantele nutritive si ajuta articulatiile.

    Corpul are apa in fiecare celula, tesut si organ. Ea ajuta la transportul substantelor nutritice, eliminarea rezidurilor, mentinerea temperaturii corpului, lubrifierea articulatiilor, iti mentine pielea hidratata si multe apte lucruri.

  • 13. Unul dintre primele semne ale deshidratarii este? - Setea

    Setea este unul dintre primele semne ca incepi sa fii deshidratat. Dar nu te baza numai pe sete. Alte semne sunt oboseala, respiratia rapida si pulsul accelerat. Alte semne sint slabiciunea, ameteala si respiratia ingreunata. Daca crezi ca devii deshidratat trebuie sa te asezi intr-un loc racoros si sa te rehidratezi. Bea lichidele incet - daca bei prea repede vei stimula urinarea, care va avea ca rezultat o hidratare ingreunata.

  • 14. Apa este in general la fel de buna pentru rehidrataree ca si bauturile pentru sprtivi care contin electroliti. - Adevarat

    Apa este in general suficienta pentru rehidratare, daca nu practicii exercitii fizice de intensitate mare si de lunga durata. Atletii tind sa inlocuiasca numai jumatate fluidele pierdute atunci cand beau apa. Bauturile pentru sportivi pot inlocui o cantitate mai mare de fluide pierdute pentru ca atletilor le place gustul.

  • 15. Cat la suta din greutatea ta este apa? - Intre 55% si 75%

    Corpul uman este in principal apa: in medie intre 55% si 75% (functie de cat de bine hidratat esti). Asta insemna ca sunt aproximativ 40 - 45 litri de apa in corpul tau. Apa este in proportie de 83% in sange, 73% in muschi, 25% in grasime si 22% in oase.


Voteaz─â:
1 1 1 1 1