Cât de multe știi despre hidratare

De cât de multă apă ai nevoie pentru a te hidrata corect? Răspunde la următoarele întrebări și învață mai multe despre hidratare.

1. Ar trebui să bei cel puțin 8 pahare de apă pe zi? - Fals

Nu există nici o dovadă să susțină acest lucru. Recomandarea este de a bea aproximativ 3,5 litri de apă pe zi pentru bărbați și 2,5 litri de apă pe zi pentru femei, dar asta include și apa din mâncare și sucuri. Majoritatea oamenilor se hidratează suficient în condiții normale și dacă nu se expun perioade lungi la căldură exagerată sau nu sunt activi o perioadă lungă de timp.

2. Care este cantitatea de apă pe care oamenii o iau în mod normal din mâncare? - 20%

În medie o persoană ia din mâncare aproximativ 20% cantitatea zilnică de apă. Un măr este aproximativ 80% apă. Banana are 74% apă. Broccoli are 91% apă. Chiar și mâncărurile care sunt percepute ca uscate conțin apă de exemplu carnea de vacă are 56% apă.

3. Dacă faci exerciții fizice în condiții cald și umed te poți deshidrata în ? - 30 minute

Nu durează mult pentru a te deshidrata - în special în condiții de umiditate și temperaturi ridicate. Deci nu face efort fizic intens afară când este foarte cald și umiditatea este ridicată. Va trebui să iei pauze mai dese, să scurtezi perioadele de efort sau intensitatea efortului și să te îmbraci corespunzător.

4. Atunci când fac efort fizic majoritatea oamenilor trebuie să ia o pauză pentru a bea apă? - La fiecare 20 de minute

În medie, la fiecare 20 de minute trebuie să iei o pauză de hidratare. Majoritatea oamenilor pot rămâne hidratați cu 100 - 300 ml de apă la fiecare 20 de minute, dar cât ai nevoie exact depinde de cât de intensă este activitatea fizică, dacă ești în interior sau afară, vârstă, sex și greutate. Este util să bei 2 căni de lichide (aproximativ 500 ml) cu două ore înainte de a începe activitatea fizică.

5. Ce băutură are potențialul de deshidratere cel mai mare? - Alcoolul

Băuturile alcolice au cel mai mare efect de deshidratare. Cafeaua și alte băuturi care conțin cofeină te fac să urinezi mai mult, dar totuși te hidratează datorită conținutului mare de apă. Sucurile și alte băuturi dulci sunt deasenenea hidratante. Apa este în general cea mai bună obțiune pentru hidratare pentru că nu conține calorii.

6. Cantitatea de apă de care ai nevoie pentru a rămâne corect hidratat depinde de? - vârstă, sex, greutate, sănătate și mediu

Care este cantitatea de lichid de care avem nevoie este dependentă de mai multe condiții:
Vârstă: Copii au nevoie de cât mai multe lichide, ei se deshidratează mult mai ușor decât adulții. Vârsnicii au nevoie de mai multe lichide datorită stării de sănătate sau pentru că au tendința să-și piardă senzația de sete.
Sex: Barbații au nevoie de mai multe lichide decât femeile. (Femeile însărcinate au nevoie de mai multe lichide decât celelalte femei.)
Greutatea: Persoanele supraponderale au nevoie de mai multă apă decât cei cu greutate normală.
Starea de sănătate: Boli ca diabetul sau bolile de rinichi pot crește nevoia de fluide.
Mediu: Ai nevoie de mai multe lichide în condiții de vreme extremă (foarte cald, uniditate crescută sau frig) și la altitudine mare.

7. Câtă apă pierde în medie un adult zilnic? - Aproximativ 10 căni

Pierzi în fiecare zi aproximativ 10 căni de apă în fiecare zi doar pentru că trăiești: respiri, transpiri, urinezi etc. Mâncarea și aportul de lichide în general compensează acestă pierdere.

8. E posibil să fii deshidratat decă urina arată ca? - Sucul de mere concentrat

O metoda ușoară de a monitoriza nivelul de deshidratare este prin verificarea culorii urinei. Cu cât este mai închisă la culoare urina cu atât mai deshidratată ești. Bea suficiente licide pentru ca urina să fie cât mai decolorată. Dacă urina nu are culoare sau este foarte puțin galebenă atunci cel mai probabil ești bine hidratată.

9. Băutul de apă te poate ajuta să slăbești. - Adevarat

Apa te poate ajuta să slăbești. Studiile arată că dacă beau apă oamenii tind să manânce și să bea mai puține calorii, probabil pentru că apa îi face să se simtă sătui, ca rezultat slăbesc.

10. Ar trebui sa eviți băuturile și mâncarea care conține sodiu atunci când încerci să te rehidratezi. - Fals

Sodiu este un mineral de care corpul are nevoie atunci când încerci să te rehidratezi, în timpul sau după efort fizic. Acesta este motivul pentru care băuturile pentru sportivi sunt bogate în sodiu - unul din "electroliții" pe care corpul îl pierde în timpul efortului fizic. Mâncarea și băuturile cu sodiu pot declanșa senzația de sete care te va ajuta să bei mai multă apă. Dar prea multă sare îți pot crește tensiunea și pot înrăutăți bolile de inimă.

11. Nu poți bea niciodată prea multă apă. - Fals

Este posibil să bei prea multă apă. Rinichii sănătoși pot procesa între 20 și 1000ml de lichide pe oră. Nu e ușor să îi suprasoliciți dar se poate întâmpla. Să bei prea multa apă, în special într-o perioadă scurtă de timp, poate fi periculoasă. Simptomele de prea multă apă pot include creșterea în greutate, balonarea, amețeală și senzații de vomă. În cazurile grave de intoxicație cu apă pot genera un nivel scăzut de sodiu în sânge și pot avea ca rezultat dureri de cap, confuzie, convulsii și comă. International Marathon Medical Directors Associacion recomendă ca atleții să nu bea mai mult de 900ml de apă pe oră în timpul efortului fizic.

12. Apa ajută corpul să? - Elimine rezidurile, transporte substanțele nutritive și ajută articulațiile.

Corpul are apă în fiecare celulă, țesut și organ. Ea ajută la transportul substanțelor nutritive, eliminarea rezidurilor, menținerea temperaturii corpului, lubrifierea articulațiilor și îți menține pielea hidratată.

13. Unul dintre primele semne ale deshidratării este? - Setea

Setea este unul dintre primele semne ca începi să fii deshidratată. Dar nu te baza numai pe sete. Alte semne sunt oboseala, respirația rapidă și pulsul accelerat sau slabiciunea, amețeala și respirația îngreunată. Dacă crezi că devii deshidratată trebuie să te așezi într-un loc răcoros și să te rehidratezi. Bea lichidele încet - dacă bei prea repede vei stimula urinarea, care va avea ca rezultat o hidratare îngreunată.

14. Apa este în general la fel de bună pentru rehidrataree ca și băuturile pentru sprtivi care conțin electroliți. - Adevarat

Apa este în general suficientă pentru rehidratare, dacă nu practicii exerciții fizice de intensitate mare și de lungă durată. Atleții tind să înlocuiască numai jumătate fluidele pierdute atunci când beau apă. Băuturile pentru sportivi pot inlocui o cantitate mai mare de fluide pierdute pentru că atleților le place gustul.

15. Cât la sută din greutatea ta este apă? - Între 55% și 75%

Corpul uman este în principal apă: în medie între 55% și 75% (funcție de cât de bine hidratată ești). Asta însemnă că sunt aproximativ 40 - 45 litri de apă în corpul tău. Apa este în proportie de 83% în sânge, 73% în mușchi, 25% în grăsime și 22% în oase.

Votează:
4.6666666666667 1 1 1 1 1 Rating 4.67 (3 Votes)