Cum să nu îngheți când afară e ger

Câteva sfaturi care te vor ajuta să nu îngheți chiar dacă ești nevoită să înfrunți gerul de afară fie ca să îndepărtezi zăpada de pe mașină, fie ca să îți continui antrenamentele sau să te duci la servici.

1. Hidratează-te

O ciocolată caldă îți va face bine din punct de vedere mental dar nu neapătat îți va ridica tempetatura corpului. Consumă multe lichide dar fară cofeină sau alcool.

2. Poartă mai multe straturi de haine.

Pin suprapunerea mai multor straturi de haine aerul dintre ele furnizează o izolare mai bună. O mare parte a caldurii pe are o resimți depinde de ceea ce porți direct pe piele și pentru că vei trece de la cald (în interior) la rece (afară) există riscul de a transpira. Transpirația îți răceste corpul, deci ai nevoie de haine care se usucă repede (e momentul sa renunți la tricoul de bumbac atunci când îndepartezi zapada sau faci miscare afară, el nu se va usca destul de repede și vei îngheța). Primul strat ar trebui să fie de mătase sau dintr-un material sintetic ca naylon sau fibre tehnice ca Nike Dri-Fit și peste acesta poartă un strat izolator din lână sau flece de preferat cu fermoar. Peste aceste straturi pune o haină rezistentă la vânt pentru activitațile sportive, sau o haină mai groasă pentru orice alte activitați.

3. Nu renunța la accesorii

Când corpul se răcește, este încetinit fluxul de sange din zonele cele mai îndepărtate de inimă, de aceea extremitățile sunt cele mai afectate. Deși adulți nu pierd decât 10% din căldura prin pielea aferentă capului, o caciulă ajută și mai ales are grijă de urechi, ele resimțind frigul mai repede pentru că nu sunt acoperite de grăsime sau mușchi, același lucru e valabil și pentru nas. Dacă este ger, poartă o esarfă care la nevoie să-ți acopere fața. Cât despre degetele care se simt ca țurțurii folosește mănușile cu un deget pentru ca degetele să împartă caldura.

4. Și picioarele au nevoie de atenție

Cizmele căptușite cu blană naturală sunt cele mai indicate (blana artificială nu ține așa de cald cum se promovează), dar asta ridică probleme etice pentru unele. Deși cizmele de piele își fac treaba e bine ca acestea să fie cu o jumătate de număr mai mari pentru a putea purta două straturi de șosete. Primul strat de șosete ar trebui să fie de naylon sau poliester care să absoarbă transpirația peste care să pui un strat de șosete de lână. Strategia e foarte utilă mai ales pentru încălțămintea care nu e prea prietenoasă cu iarna ca cizmele de cauciuc. Iarna, cizmele prea strâmte sunt o problemă pentru că restrictioneză circulația sangvină și pierzi caldura.

5. Punete în mișcare

Da, alergatul pe loc functionează. Pune inima să pompeze sânge și te încălzețti. Chiar și tremuratul este încercarea corpului de a genera caldură rapid, prin relaxarea și contractarea mușchilor.

6. Mănâncă ceva

Uită de ideea că ți se face frig pentru că sângele se duce la stomac pentru digestie. Sângele care se duce la stomac înseamnă că se miscă prin tot corpul, și te va face să te încălzești. Plus atunci când corpul digeră mâncarea, e ca un exercițiu intern care generează caldură.

Votează:
4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)