10 mituri despre alimente si alimentatie

Pe internet gasim cu nenumarate idei despre alimente, alimentatie si diete dar multe din aceste informatii sunt numai mituri. Iata cateva din acesta si detaliile omise din descrierile dietelor.

  • Mit 1. Produsele organice sunt mai sanatoase

    Produsele organice au mai putine pesticide, dar nu exista nici o dovada ca au mai multe substante nutritive. Daca vrei sa incepi sa cumperi produse organice poti incepe cu merele, piersicile, capsunile sau spanacul, pentru ca atunci cand sunt crescute in mod conventional acestea pot avea in fruct mai multe reziduri de pesticide decat alte produse. Fa-ti mai putine griji de produsele care au coaja pe care nu o mananci ca portocalele si avogado. Chiar daca sunt organice sau nu, ai grija sa speli bine fructele si legumele inainte sa le mananci.

  • Mit 2. Mananca cereale integrale sau nimic.

    Cerealele integrale sunt mai sanatoase decat cele rafinate. Acestea sunt in general o sursa mai buna de fibre si te tin satula mai mult timp. Cel putin jumatate din cerealele pe care le mananci ar trebui sa fie integrale.

  • Mit 3. Renunta total la dulciuri

    Nu trebuie sa interzici inghetata sau dulciurile din casa dar alege alternative mai sanatoase. Fructele cu iaurt, smantana sau frisca, o portie de ciocolata neagra cu fructe si alune - pot adauga cativa nutrienti in dieta. Trebuie numai sa tii prajiturile cu multe calorii la minim.

  • Mit 4. Degresat partial inseamna mai sanatos

    Produsele care au pe ambalaj "degresat" pot fi tentante dar pentru a fi sigura ca sunt cu adevarat sanatoase citeste eticheta la "Valori Nutritionale". Evita alimentele cu un continut mare de sodiu, zahar, grasimi, grasimi saturate si nesaturate, si calorii. Cum ramane cu inghetata? portia normala este o jumatate de cana o data pe zi.

  • Mit 5. Trebuie sa renunti la toate sucurile

    Nimic nu poate inlocui puterea nutritiva a fructelor proaspete sau congelate. Dar daca familia ta isi doreste sucuri alegele pe cele facute 100% din fructe. Alege sucurile din fructe care sunt in mod natural sarace in zahar - cum ar fi grepefruit sau rodia. Nu cumpara produsele pe care scrie "suc de fructe" acestea sunt in general cu zahar adaugat. Acasa limiteaza consumul la un pahar pe zi deoarece chiar si sucul din 100% fructe poate avea destul de munte calorii.

  • Mit 6. Produsele proaspete sunt cele mai bune.

    Uneori pretul fructelor si legumelor proaspete poate fi prea mare. Poti sa mentii sanatatea familiei si a bugetului in acelasi timp cumparand fructe si legume congelate. Daca cumperi conserve atunci spala fructele si legumele inainte de a le manca pentru a reduce din zaharul adaugat si in mancare adauga numai jumatate din sarea ceruta de reteta.

  • Mit 7. Orice fel de produs lactat ingrasa

    Produsele lactate furnizeaza calciu, proteine si vitamina D, dar multe contin si multe grasimi, coleserol si calorii. Pentru culege beneficiile produselor lactate fara efecte secundare, alege produsele degresarte. (numai copii sub 2 ani au nevoie de produse lactate nedegresate). Atunci cand faceti cumparaturi comparati etichetele iaurturilor si alege-ti marca cu cel mai putin zahar adaugat pe portie.

  • Mit 8. Mancarea congelata nu are valoare nutritiva.

    Mancarea congelata a evoluat mult de la cina in fata televizorului de acum 10 ani. Poate fi sanatoasa si rapida daca alegi intelept. Cumpara aperitive congelate care contin proteine slabe, legume, si cereale integrale. Mancarurile care sunt coapte, prajite pe gratar , facute la aburi sau sauteed sunt mai sanatoase. Evita mancarurile congelate prajite si cremoase. Citeste etichetele pentru a tine sodiul sub control.

  • Mit 9. Renunta la paste

    Dietele cu numar redus de carbohidrati au facut din paste un dusman, dar reducerea carbohidratilor pentru corpul in crestere nu este o idee buna. In loc sa renunti la paste cumpara paste din grau integral pentru a creste continutul de fibre. Incearca sa adaugi branza sau lapte degresat sau pune sos de tomate si legume cum ar fi ciupercile sau dovlecei.

  • Mit 10. Evita carnea rosie

    Carnea slaba contine nutrienti sanatosi ca proteinele, fierul si zincul. Cheia este sa mananci numai cantitatea recomendata: 60g/zi pentru copii intre 2-3 ani, 140g /zi pentru copii intre 9-12 ani, 170g/zi pentru adulti. Pentru a prepara portiile potrivite fara a face risipa trebuie sa cumperi cantitati mai mici sau sa congelezi ceea ce-ti ramane, foloseste carnea ca garnitura facand legumele si cerealele integrale partea importanta a portiei.


Voteaz─â:
1 1 1 1 1