10 mituri despre alimente și alimentație

Pe internet găsim nenumarate idei despre alimente, alimentație și diete dar multe din aceste informații sunt numai mituri. Iată câteva din acesta și detaliile omise din descrierile dietelor.

1. Produsele organice sunt mai sănătoase

Produsele organice au mai puține pesticide, dar nu există nici o dovadă ca au mai multe substanțe nutritive. Dacă vrei să cumperi produse organice poți începe cu merele, piersicile, capșunile sau spanacul, pentru că atunci când sunt crescute în mod convențional acestea pot avea în fruct mai multe reziduri de pesticide decât alte produse. Fă-ți mai puține griji de produsele care au coajă, pe care nu o mănânci, ca portocalele sau avogado. Chiar dacă sunt organice sau nu, ai grijă să speli bine fructele și legumele înainte să le mănânci.

2. Mănâncă cereale integrale sau nimic

Cerealele integrale sunt mai sănătoase decât cele rafinate. Acestea sunt în general o sursă mai bună de fibre și te țin satulă mai mult timp. Cel puțin jumătate din cerealele pe care le mănânci ar trebui să fie integrale.

3. Renunță total la dulciuri

Nu trebuie să-ți interzici înghețata sau dulciurile, dar alege alternative mai sănătoase. Fructele cu iaurt, smântâna sau frișca, o porție de ciocolată neagră cu fructe și alune - pot adăuga câțiva nutrienți în dieta ta. Trebuie totuși să reduci la minim prăjiturile cu multe calorii.

4. Degresat parțial înseamnă mai sănătos

Produsele care au pe ambalaj scris "degresat" pot fi tentante dar pentru a fi sigură că sunt cu adevărat sănătoase citețte eticheta la "Valori Nutriționale". Evită alimentele cu un conținut mare de sodiu, zahăr, grăsimi, grăsimi saturate și nesaturate, și calorii. Cum rămâne cu înghețata? Porția normală este o jumătate de cană o dată pe zi nu o jumătate de cutie.

5. Trebuie să renunți la toate sucurile

Nimic nu poate înlocui puterea nutritivă a fructelor proaspete sau congelate. Dar dacă vrei sucuri alegele pe cele făcute 100% din fructe. Alege sucurile din fructe care sunt în mod natural sărace în zahăr - cum ar fi grepefruit sau rodia. Nu cumpăra produsele pe care scrie "suc de fructe" acestea sunt în general cu zahăr adăugat. Totuși limitează consumul de suc la un pahar pe zi deoarece chiar și sucul din 100% fructe poate avea destul de munte calorii.

6. Produsele proaspete sunt cele mai bune

Uneori prețul fructelor și legumelor proaspete poate fi prea mare. Poți să sănatatea ta și a bugetului în același timp cumpărând fructe și legume congelate. Dacă cumperi conserve atunci spală fructele și legumele înainte de a le mânca pentru a reduce din zahărul adăugat și în mâncare adaugă numai jumătate din sarea cerută de rețetă.

7. Orice fel de produs lactat îngrasă

Produsele lactate furnizează calciu și proteine, dar multe conțin și multe grăsimi, coleserol și calorii. Pentru culege beneficiile produselor lactate fară efecte secundare, alege produsele degresarte (numai copii sub 2 ani au nevoie de produse lactate nedegresate). Atunci cand faci cumpărături compară etichetele iaurturilor și alege marca cu cel mai puțin zahăr adăugat pe porție.

8. Mâncarea congelată nu are valoare nutritivă

Mâncarea congelată a evoluat mult de la cina în fața televizorului de acum 10 ani. Poate fi sănătoasă și rapidș dacș alegi întelept. Cumpără aperitive congelate care conțin proteine slabe, legume și cereale integrale. Mâncărurile care sunt coapte, prăjite pe grătar, fierte la aburi sau sauteed sunt mai sănătoase. Evită mâncărurile congelate prăjite și cremoase. Citeste etichetele pentru a ține sub control aportul de sodiu.

9. Renunța la paste

Dietele cu număr redus de carbohidrați au făcut din paste un dușman, dar reducerea carbohidraților pentru corpul în creștere nu este o idee bună. În loc să renunți la paste cumpără paste din grâu integral pentru a crește conținutul de fibre. Încearcă să adaugi branza sau lapte degresat, sau pune sos de tomate și legume cum ar fi ciupercile sau dovlecei.

10. Evită carnea roșie

Carnea slabă conține nutrienți sănătoși ca proteinele, fierul și zincul. Cheia este să mănânci numai cantitatea recomendată: 60g/zi pentru copii între 2-3 ani, 140g /zi pentru copii între 9-12 ani, 170g/zi pentru adulți. Pentru a prepara porțiile potrivite fără a face risipă trebuie să cumperi cantități mai mici sau să congelezi ceea ce-ți rămâne, foloseste carnea ca garnitură făcând legumele și cerealele integrale partea importantă a porției.

Votează:
5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)