Cum să-ți îmbunătățești echilibrul

Echilibrul se învață, așa cum înveți să cânți la un instrument. Trebuie să creezi conexiunile neuro-musculare (legaturile între creier și mușchi) potrivite. Apoi trebuie să exersezi pentru ca aceste conexiuni să nu se deterioreze.

Cei mai în vârstă au în general un echilibru mai slab pentru că sunt sedentari și deci mai "ruginiți". Copii au un echilibru mult mai bun pentru că se antrenează în fiecare zi: experimentând cu poziții instabile - jucând șotronul, mergând pe trotinetă - creează legături neuro-musculare pe masură ce devin din ce în ce mai buni la aceste activități. Din fericire și adulții pot introduce provocări ale echilibrului în viața de zi cu zi. Toate ideile de mai jos te vor ajuta să-ți îmbunătățești echilibrul.

Când mergi

Dacă mergi pe o straduță linistită (fără multe mașini) încearcă să mergi pe bordură. Poți înceca și acasă acolo unde modelul gresiei sau covorului formează o linie dreaptă.

Atunci când scapi pe jos un obiect mic

Apleacăte după el în timp ce stai într-un picior. Pe masură ce devii mai bună încearcă să ridici piciorul cât mai sus.

Când te uiți la televizor

În loc să stai pe canapea stai pe o mingie de exerciții. Începe prin a sta o jumatate de ora pe mingie apoi poți sta din ce în ce mai mult.

Când stai la masă

Trage scaunul cât de aproape de masă poți (dar în așa fel încât să-ți poți tăia șnițelul). Asta te va obliga să stai dreaptă și să-ti tragi centrul de greutate în spate.

Atunci când ești în autobuz

Stai în picioare fără șă te ții de bară. Menține-ți echilibrul cu ajutorul mușchilor astfel încât să nu cazi.

Atunci când te speli pe dinți

Stai într-un picior. Schimbă piciorul în fiecare zi.

Votează:
5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)