Cum sa-ti imbunatatesti echilibrul

Echilibrul se invata, asa cum ai invata sa canti la un instrument. Trebuie sa creezi conexiunile neuro-musculare (legaturile intre creier si muschi) potrivite. Apoi trebuie sa exersezi pentru ca aceste conexiuni sa nu se deterioreze.

Cei mai in varsta au in general un echilibru mai slab pentru ca sunt sedentari si deci mai "ruginiti". Copii au un echilibru mult mai ridicat pentru ca se antreneaza in fiecare zi: experimentand cu pozitii instabile - jucand sotronul, mergand pe trotineta - creeaza legaturi neuro-musculare pe masura ce devin din ce in ce mai buni in aceste activitati. Din fericire adultii pot introduce provocari ale echilibrului in viata de zi cu zi. Toate ideile de mai jos te vor ajuta sa-ti imbunatatesti echilibrul.

  • Cand mergi

    Daca mergi pe o straduta linistita (fara multe masini) incearca sa mergi pe bordura. Poti inceca si acasa acolo unde modelul gresiei sau covorului formeaza o linie dreapta.

  • Atunci cand scapi pe jos un obiect mic

    Apleacate dupa el in timp ce stai intr-un picior. Pe masura ce devii mai bun incearca sa ridici piciorul cat mai sus.

  • Cand te uiti la televizor

    In loc sa stai pe canapea stai pe o mingie de exercitii. Incepe prin a sta o jumatate de ora pe mingie apoi poti sta din ce in ce mai mult.

  • Cand stai la masa

    Trage scaunul cat de aproape de masa poti (dar astfel incat sa poti sa-ti tai snitelul). Asta te va obliga sa stai dreapta si sa-ti tragi centrul de greutate in spate.

  • Atunci cand esti in autobuz

    Stai in picioare fara a te tine de bara. Mentine-ti echilibrul cu ajutorul muschilor astfel incat sa nu cazi.

  • Atunci cand te speli pe dinti

    Stai intr-un picior. Schimba piciorul in fiecare zi.


Voteaz─â:
1 1 1 1 1